05 november 2010

Göteborg - The City!



Sååå sällan man är inne i den stora staden här på västkusten. Men det har hänt och det var så mysigt att gå och strosa i alla små affärer. Tänkte att jag kunde tipsa lite om några jag gillar skarpt, sen finns det alltid massor av butiker, men här i dessa finns det själ. Som min bilder föreställer så har det öppnat en alldeles underbar liten blomster och kruk butik, som heter Floramor & Kurkatös. Japp mamma florist och dotter keramiker. Det är hennes underbara kruka som jag visar på bilderna, jag kunde inte låta bli att köpa en stor och en liten. Sen har hon andra oxå som är så rustika i sin enkelhet. Miss ragtime är också ett måste med alla underbara vintage kläder skor och väskor, gillar! En liten butik som har flyttat in till stora staden är också enMix, de finns i Kungsbacka men har öppnat en liten lokal som är sååå mysig! Sen är det ju ett stopp på da Matteo för att köpa världens godaste kaffe och kanske en surdegslimpa att ta med hem. Alltid passerar jag förbi BlomRum, en njutning för alla mina sinnen, åhh vad de är duktiga. Saluhallen med alla smaker är också ett måste för min del, det är inte alltid att jag handlar men att bara se på alla handlare och folk som köper goda ostar, kött, grönsaker och kanske choklad. Mums!

ha nu en trevlig helg och ta en tur till Göteborg vetja! /Helena

1 kommentar:

  1. Hej Helena!

    Hittade hit från min lilla verandas blogg! Jag tänkte att om en tjej som Mari rekommenderar bloggen så måste den vara något extra, och det var den! Jättefin!

    Det är så himla kul att hitta nya fina bloggar och jag måste säga att din föll mig i smaken direkt!

    Ha en mysig helg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...