29 november 2010

Tolix - offwhite med karm

Källa: Taverne Agency

Är nöjd med mina Tolix stolar med karm men ibland undrar man om man skulle ha haft en annan modell, men när jag såg dessa bilderna så blev jag glad, de är grymt snygga. /Helena

28 november 2010

Julbad


Glad advent till alla ni som finns därute i kalla landet och läser min lilla blogg, jag vill ha ett nytt badkar så det kan bli många julbad, gillar detta och sedan få sätta fötterna i ett fårskinn...mums! /Helena

23 november 2010

Jul, inte bara dekoration...


Återigen hittar jag julkarameller i form av söta flickklänningar, denna är ju bedårande, det enda problemet är att min E är 14 år... vill ha! Idag bär det av för att hitta inspiration till kommande julpyntning. Besökte min gamla butik Mary´s House och de var i full färd med blommor/mossa/granar inför deras julafton - kundkväll den 25/11. Härligt! Andra saker som händer här utanför Göteborg är att min vän Kerstin som har Butik MG också bjuder på adventsmys i sin fina butik med härliga erbjudanden. Tola på Inspirera har även hon sin stora adventshappening nu i helgen med start imorgon torsdag 25 november. Ta fram era tjocka kläder och ger er ut på tur för det finns mycket att uppleva i vinterkvällen den 25 november!  /Snöiga Helena

16 november 2010

Inspireras av jul jul jul

Nu är det verkligen mycket jul.... alla dessa bloggar och alla dessa tidningar som ger oss dessa tips på allt inom julen och adventstider. Härligt! Funderar på hur min jul skall ta sig form, suger på karamellen och funderar lite till. Hittade Toast jul inspiration i deras online katalog, myyysigt! Så får det bli på öppna spisen iallafall, massor av levande ljus - klassiskt. Men idag får det bli eld i spisen och kaminen för vi har det kallt brrrrr. /Helena

14 november 2010

vitt eller svart golv


Visst är det snyggt med målade golv, själv har jag vita... men jag gillar mörka likaså. Kanske en annan gång... ha en underbar farsdag (har glömt källan till dessa underbara bilder men jag tror det var en duktig fotograf någonstans i världen) /Helena

11 november 2010

Garbo Interiör ....


Åhhhh om jag ändå kunde befinna mig i Stockholm på måndag, den 15 november, då skall Monica Ahlberg arrangera "en dröm bland kanel och nejlika". Visst låter det härligt!? Tänk att få vara på Garbo i vacker julstämning och dessutom få smaka av Monicas julspecialiteter... Tala om att hamna i rätt känsla inför kommande juletid.


Hon skall även lansera sin Julbok och beskriver det hela  så här: "Här finner ni den glömda mumman, den rosa glöggen och julsaften till barnen. Här trängs den oemotståndliga wienernougaten med skumtomtefudgen och de oumbärliga sillarna på "måstevis" och italienskt vis, laxen får nya smaker, köttbullarna blir extra saftiga och goda med hjälp av julens kryddor och vad gäller skinkan finns här en griljering för var och en... Monikas Jul bjuder på 180 recept - en dröm bland kanel och nejlika!"



Ni kan läsa mer om det här på hennes blogg samt de som arrangerar det hela. /Mumma! Helena

10 november 2010

En del av mig älskar färg!




Hittade dessa underbara bilder på en dukning på taverne-agency... Tänk vad jag kan gå igång på pastelliga färger och mönstrade tyger..... inget jag kan skryta med att jag har hemma i min inredning just nu men visst köper jag saker i dessa färger, gärna vintage, i tron om att de en gång skall få en plats i mitt hem. Ha en bra dag! /Helena
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...